Maple Pecanbroodjes

 

Voor een gerecht had ik ahorn siroop (maple syrup) nodig, er was nog veel in de fles, dus daar wilde ik iets mee maken. Ik ken maple pecan broodjes van bakkers, dus dat leek me lekker om te maken.

 Ik vond een recept op de site van Eefjeskeuken, helaas bestaat deze site niet meer.


Ingrediënten (6 stuks):

- 6 plakken bladerdeeg

- 60 milliliter maple syrup (ahornsiroop) + extra

- 100 gram pecannoten + extra

- 50 gram lichtbruine basterdsuiker

- 25 gram zachte boter

- 1 ei

 

Bereiding:

Verwarm de oven voor op 200˚C en bekleed de bakplaat met bakpapier. Laat het bladerdeeg ontdooien.

Hak de noten fijn en doe deze met de boter, siroop en suiker in een kom en mix dit tot een glad mengsel. Je kunt hiervoor een handmixer gebruiken.

Snij het bladerdeeg lichtjes in 3 delen maar zorg dat de plak een geheel blijft. Snij de buitenste stroken in schuine kleine banen. De middenbaan vul je met het notenmengsel. Vouw de stroken aan de buitenkant naar binnen zodat er een vlechtpatroon ontstaat.

 Bestrijk het broodje met wat losgeklopt ei en strooi er nog wat pecannoten op. Bak de broodjes in 20-25 minuten goudbruin. Bestrijk na het bakken de broodjes nog met wat maple syrup.

 

Helaas waren de broodjes bijna allemaal opengebarsten, voor de smaak maakte het niet uit, maar een volgende keer zal ik minder vulling op het deeg doen en vouw ik de vlechtstroken iets over elkaar.

 



Reacties