Mini quiche met paprika, lente-ui en chorizo

 

Als ik quichedeeg maak voor een grote vorm, dan houd ik vaak deeg over voor 6-7 kleine vormpjes, precies genoeg om met ons drietjes een keer van te eten, evt met wat tomaat of komkommer erbij.

De vormpjes die ik heb zijn vlaaivormpjes met een bodem van 8 cm en de bovenkant van 10 cm doorsnee, zonder losse bodem. Ik vet de vormpjes goed in en doe 2 strookjes bakpapier erin om de quiche goed uit de vorm te halen.

Als vulling kun je groenten, kaas en vlees naar keuze gebruiken. Ik had nog wat lente-ui en parmezaanse kaas liggen en heb er een paprika en een chorizo bij gekocht. Ik had ook nog wat cherrytomaatjes liggen, maar die pasten er niet meer in en hebben we er los bij gegeten.

 

Ingrediënten (6-7 stuks):

- ca 225 gr quichedeeg (zie recept)

- 3 eieren

- 250 ml slagroom

- 1 paprika, in stukjes

- 1/2 chorizo (ca 100 gr), stukjes

- 2 lente-ui, in halve ringen

- kruiden naar smaak, bijv tijm

- handjevol kaas, bijv Parmezaanse kaas, geraspt

- zout en peper


Bereiding:

Klop de eieren los met de slagroom, kruiden, zout en peper. Roer de kaas erdoor.

Rol het deeg uit en snij met een kommetje (iets groter dan het vormpje) rondjes uit en leg in de vormpjes. 

Prik met een vork wat gaatjes in de bodem en strooi een beetje paneermeel op het deeg. Verdeel de paprika, lente-ui en chorizo over de vormpjes.

Verdeel het eimengsel erover en bak de quiches in 20-25 gaar in de oven.

 

 

Haal de quiches uit de vorm door aan het bakpapier op te tillen. Serveer evt. met wat salade of tomaatjes.


 







Reacties