Snelle witte pastasaus


Deze saus kan altijd en met allerlei variaties. Het is snel klaar en kan naar elke smaak (vlees/vis/vega) aangepast worden of voor gasten verveelvoudigd worden. 

Varieer met tonijn (blik), spekjes, kipfilet en/of mozzarella bolletjes als eiwitbron. Kies groentes van verschillende kleuren met als basis (rode) ui, knoflook en/of prei. Vaak doe ik er paprika en champignons in, maar het kan ook met courgette of een andere groentecombinatie of restjes groente gemaakt worden.

Als saus gebruik ik meestal crème fraîche, maar het kan ook heel goed met Philadelphia tuinkruiden. Kruid de saus met Italiaanse kruiden, ik gebruik vaak gevriesdroogde kruiden (Italiaans of tijm met oregano), nu had ik nog wat verse tijm liggen. Ik voeg er redelijk wat peper uit de molen aan toe, weinig zout.


Ingrediënten (2-3):

- 250 gr champignons, in schijfjes

- 2 rode puntpaprika's, in reepjes

- 1-2 knoflookteentjes, geperst

- 125 gr crème fraîche

- blikje tonijn op olie (ca 160 gr), uitgelekt

- versgemalen peper en zout

- evt geraspte kaas

 

Bereiding:

Doe een klein beetje olijfolie in een wok en fruit de knoflook kort aan. Bak de champignons mee en na een paar minuten de paprika. Als dit ongeveer gaar is, dan kunnen de tonijn en kruiden toegevoegd worden en roer dan de crème fraîche erdoor. 

Breng op smaak met peper en een beetje zout en serveer met pasta. Strooi er evt. wat geraspte kaas over.





Reacties