IJsbergsla met tonijn en tomaatjes

 

Deze salade is spontaan ontstaan. Ik had nog een restje ijsbergsla in de koelkast en ik zag dat ik best veel tomaatjes kon oogsten uit mijn tuin.

Ik keek in mijn voorraadkast en heb er een blikje tonijn, blikje mais en een kleine rode ui bij gepakt en een ei gekookt. Een simpele dressing erbij met peterselie uit de tuin en mijn lunch was klaar!


Ingrediënten (1 persoon):

- 1 ei

- 3 vellen ijsbergsla, in repen

- Handje cherrytomaatjes, in kwarten

- Klein blikje mais, uitgelekt

- Blikje tonijn in water , uitgelekt

- ½ rode ui, in dunne halve ringen (niet op de foto, wel in de salade)

 

Voor de dressing:

- 1 el witte wijnazijn

- 2 el olijfolie

- 1 takje peterselie, alleen de blaadjes, grof gehakt

- Peper en zout, naar smaak

Bereiding:

Kook het ei hard, spoel af met koud water, pel en snijd in parten.

Doe de tonijn in een kom en maak met een vork los. Voeg de sla, tomaten, ei, ui en mais toe en roer voorzichtig door elkaar.

Maak de dressing door alles goed door elkaar te roeren en schenk de dressing over de salade.


 


Reacties