Spinazie soufflé

 

Deze maand maak ik voor de #swiepswoepswap een spinazie soufflé. Deze soufflé is gemaakt met spinazie, paprika en macaroni.

Lisanne organiseert de swiepswoepswap, een challenge waarbij een foodblogger een recept van een ander maakt en daar zijn eigen draai aan geeft. Ik ben deze maand gekoppeld aan Anja, Anja plaatst op haar instagram pagina veel lekkere gerechten. Ze maakt veel quiches, stamppotten, ovenschotels en andere dingen die ik ook vaak maak. Omdat ik eens wat anders wil proberen ga ik voor de spinazie soufflé die ze regelmatig maakt.

Anja heeft deze soufflé meerdere malen gemaakt, op verschillende manieren. Ik heb het ook een paar keer geprobeerd en ik vind de soufflé het lekkerst als de pasta al voorgekookt wordt en met de eieren losgeklopt. Ik heb de kruidenroomkaas vervangen door kwark met pesto, de pesto roer ik direct door de voorgekookte pasta. Ook voeg ik geroosterde paprika (uit pot) toe en gebruik ik wat minder spinazie.

Voor de pesto kun je een potje gebruiken, maar ook heel goed zelf maken volgens dit recept

 

Ingrediënten (2 personen):

- 100 gr spinazie

- 1 ui, grof gesnipperd

- 2 eieren, losgeklopt

- 60 gr macaroni

- 2 geroosterde paprika’s, in reepjes

- 3-4 el kwark

- 2-3 el pesto

- Versgemalen peper

- Ovenschaal, ingevet

Bereiding:

Verwarm de oven voor tot 180 graden.

Kook de macaroni beetgaar, giet af en roer de pesto erdoor.

Verhit een scheutje (olijf)olie in een wok en fruit de ui even aan. Voeg de spinazie toe (evt in delen). Wok tot de spinazie geslonken is en het meeste vocht verdampt. Roer de paprika’s erdoor, breng op smaak met peper en wok nog ca 2 min.

Voeg de macaroni, kwark en eieren toe en roer alles goed door elkaar. 

Doe direct in de ovenschaal en zet in het midden van de oven. Bak 40-45 min tot de soufflé gaar en goudbruin is en wat gerezen.

Serveer evt met een salade.

 




Reacties